Зимни гуми - Бъдете информирани!

21 октомври 2010

Най-важната част от Вашия автомобил не е двигателят!!

Автомобилните гуми винаги са били възприемани като някаква отделна част от общия организъм на автомобила.
Това за съжаление е една от най-големите заблуди, защото гумите са единственият му контакт с пътя.
Изборът на гуми е един от най-важните избори, които правим в живота си. Звучи Ви пресилено? А как ви звучи фактът, че цялата мощност, тегло, спирачните и центробежните сили на автомобила ви се предават към пътя през четири контактни петна, всяко с размер на обикновенна пощенска картичка?




Дори и да оставим настрана емоциите и да се позовем на сухата, но безпристрастна статистика, ще установим ужасяващия факт, че половината от свързаните с технически проблеми катастрофи и с фатални последици са в резултат от дефектирали или спукани гуми...
Според специалисти „95% от произшествията по пътищата са резултат от човещкия фактор, независимо от наличието на все по-модерни системи за сигурност”
А нима изборът на гумите за вашия автомобил не е част от „човешкия фактор”?
Автомобилната гума е не само един от най-важните елементи за сигурността на автомобила, но за съжаление и един от най-подценяваните.
Факт е, че огромен процент от автомобилите в България са оборудвани с летни гуми през зимата, голяма част са с износен или втвърдил се от времето протектор, мнозина смятат, че зимната гума е предназначена само за сняг.




Често присъствието на гумите и джантите се приема за даденост и се свежда само до приноса им в общата стилистична визия.
За съжаление мнозина са онези, които поради небрежност, незнание, незаинтересованост или финансови ограничения не обръщат сериозно внимание наавтомобилните гуми. Част от тази неприятна аритметика е липсата на елементарна автомобилна култура и ангажираност от страна на контролните органи и застрахователните компании, които губят много пари от това.
За съжаление по пътищата често се губи нещо много повече от пари.

Важна информация и характеристики на Зимните Гуми:
Употребата на зимни гуми не става наложителна чак когато завали сняг!
Още с падане на температурите под 7 градуса независимо от това, дали вали сняг, или не, летните 
гуми започват да губят качествата си.
В никакъв случай обаче не се препоръчва да се оборудва автомобилът със зимни и летни гуми едновременно, а в някои страни като Франция и Австрия това е и абсолютно забранено.
Повсеместна заблуда е, че може да се подменят гумите само на две от колелата – например на задвижващите предни.
В конкретния случай силно се дестабилизира задната част на автомобила, която образно казано се стреми да се завърти около предната. Автомобил с предно предаване, със зимни гуми, монтирани само отпред, е неуравновесен отзад, което крие риска от по-лесно завъртане на 180º.
Автомобил със задно предаване със 
зимни гуми, монтирани само отзад, води до неуравновесена предница на автомобила, което крие риска автомобилът да продължи направо в завоите. С 2 зимни гуми осигурявате само вашата подвижност.

Каквото и да говорим, просто е задължително четирите ви колела да бъдат оборудвани със зимни гуми.
Истинска сигурност на пътя в зимни условия може да се постигне единствено чрез използването на качествени зимни гуми.
Като казахме, смесите, от които са изработени летните гуми, започват да губят свойствата си при температури под осем градуса. За разлика от тях зимните гумисе произвеждат от специални смеси, съдържащи значително повече естествен каучук и повече силика, които остават значително по-меки и следователно с по-добро сцепление при ниски температури.
Каучукът, от който са направени зимните гуми, има оптимални характеристики при ниски температури. При по-топло време износването на зимната гума добива страховити темпове.
Същото важи и за летните гуми, карани на студено (например през зимата). Каучукът става „по-твърд” и освен че не осигурява необходимото сцепление, губи и механичните си качества, което води до повишено износване.
Традиционната конфигурация с блокови повърхности има за задача да осигури сцеплението на сухо, а широките канали – да отвеждат водата при температури, при които ледът и снегът се стопяват от натиска на зимните гуми и също образуват воден слой. Освен това, зимните гуми имат хиляди малки прорези в блоковите конструкции със специфична, обикновено зигзагообразна форма, която прави дължината им значително по-голяма.

Спирачен път върху заснежен път при 50 км/час
Лятна гума: 63 м – Зимна гума: 32 м
На една лятна гума са необходими 31 м повече, за да спре



Спирачен път върху мокър път, при 80 км/час,
при температура под 7°C
Лятна гума: 40 м – Зимна гума: 34 м
На една лятна гума са необходими 6 м повече, за да спре






При движение върху снежна покривка задачата им се състои в това, да се впият като нокти в нея и така да осигурят сцеплението на гумата. Освен това под „ноктите”се задъжра част от снега, кото се слепва със снега под протектора (сцепление сняг-сняг), а след като съответните ламели се отделят от повърхността, те освобождават снега, който е навлязъл в тях. В значителна част от модерните гуми ламелите (от типа 3D) са така изработени, че не са зигзагообразни само по хоризонтала, но и по вертикала. Идеята на това решение е при движение върху снежна покривка те да извършват пълноценно работата си, а при движение върху твърда повърхност да се „самозаключват”, като по този начин не само да увеличават контактната повърхност, но и намалят износването си.
Тук е особено важно да се отбележи, че от изключително голямо значение е зимните гуми да са напомпани до подходящото налягане, за да запазват качествата си.

История на Зимните Гуми:
Гумите, предназначени специално за използване през зимата, датират още от от началото на 20-ти век, но по-широката им употреба започва значително по-късно. 
В продължение на дълги години 
зимните гуми изглеждат като копие на тракторните и се отличават от стандартните модели по масивните протекторни блокове – те обаче са шумни, твърди и с доста посредствени според днешните стандарти характеристики. Мнозина и днес смятат, че огромният протекторен блок означава отлично поведение върху сняг, но това е напълно прогрешно – гумите с големи протекторни блокове обикновенно са предназначени за кален терен.
Истинският пазарен пробив в областта на зимните гуми настъпва с конструирането на протектор от специални меки и непроменящи характеристиките си при ниски температури смеси, както и със създаването на технологията за изработване на блокове с множество малки процепи.
Днес този тип гуми може да се познае по знака M+S, означаващ mud&snow.

Зимни гуми в Pitlane онлайн магазин:
- Нови гуми на изгодни цени
- Гумите са с гарантирано качество от производителя
- Богата гама от зимни гуми с различни размери на склад
- Гумите са с DOT 2010/2009
- Предлагаме гуми от всички известни производители
- Доставки в цялата страна
За да улесним максимално нашите клиенти, създадохме система за търсене на гуми по размер, марка и сезон.
1. В случай, че не знаете какъв е размера на Вашите гуми, можете да погледнете гумите на Вашият автомобил и да разчетете техните параметри.

2. Моля изберете размера на гумите, които Ви интересуват и натиснете бутона за търсене.


NB: През зимата често се изкушаваме да монтираме зимни гуми единствено върху задвижващата ос, за да увеличим експлоатационните качества при потегляне. Това обаче не е достатъчно, за да гарантира добри характеристики и оптимална безопасност.
За да се запази по-доброто владеене на автомобила Ви и да се гарантира Вашата безопасност, препоръчително е да оборудвате автомобила си с 4 зимни гуми.


В магазина се предлагат гуми от следните марки: 
BridgestoneFuldaFirestoneContinentalDunlopMichelinGoodyearMichelinYokohamaVredesteinSavaHankookKumhoMatadorBarumBF GoodrichDaytonDebicaGeneralGislavedKleberKormoranSemperitSportivaTrayalUniroyalRoadstone и др....
Източник: Pitlane.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар